torstai 24. syyskuuta 2015

Joulukin kalpenee


No niin, oli ihan pakko heittää nyt ainakin kerran vuodessa "Tammus-Bustersit"! :) Tämä mystinen termi ja varmaan vähän muutakin selvinnee tekstistä.

Herran juhla-ajat kirvoittavat joka vuosi enemmän tai vähemmän keskustelua. Seuraavaksi yleistä pohdintaamme. Raamatun juhla-luvusta 3. Moos. 23 ei löydy joulua eikä pääsiäistä. Puhumattakaan sunnuntain vietosta olipa se kl 9 reikä reikä kansankirkossamme tai kl 11.00 ns. "vapaammissa suunnissa".

Miten ihmeessä näin on päässyt käymään? Onko kyse juutalaisten eli Raamatunkirjoittajien uskonnollisesta sensuurista tai suuremman luokan käännösvirheistä johon kukaan ei ole vielä tähänkään päivään mennessä puuttunut?

Vielä kerran: jokainen voi lukea 3. Moos. 23 että joulua ja pääsiäistä ei löydy Raamatusta. Asiallahan on tietysti väliä vain niille jotka sanovat uskovansa Raamattuun - vieläpä sen kannesta kanteen. Onko koko Herran juhla-luku väärennetty ja käännetty aivan ylösalaisin jotta juutalaiset saisivat viettää rauhassa juhliaan vieläpä kristittyjen Raamattuun vedoten? Vai onko kyseessä sittenkin juutalaiset kirjoitukset?

Oliko keisari Konstantinus ja kirkkoisät oikeassa korvatessaan Happamattomman leivän juhlan Ishtarilla ja lehtimajanjuhlan joululla? Oliko kyse vain ennalleenasettamisesta takaisin siihen mitä juutalaiset Raamatunkirjoittajat olivat vääristäneet jo tuhansia vuosia ennen kirkon syntyä?

Kuulostaako tutulta?

<natsi-kortti pöytään>Katsokaapa jokunen vuosikymmen taaksepäin Eurooppaan ja Saksaan</natsi-kortti pöytään>

Ja 300-luvun Nikean kirkolliskokoukseen. Onko siinä natsi-liikkeenkin juuret?

Entäpä itse Kristus, lehtimajanjuhlan kahdeksantena päivänä ympärileikattu jo noin 2015-vuotis synttäreitään ensi viikolla Sukkotin eka päivänä viettävä juutalainen Messias? Viettikö Hän joulua ja pääsiäistä päinvastoin kuin "ne likaiset juutalaiset" jotka eivät kristillisyydestä mitään ymmärtäneet?

Oliko Mashiak kristitty vai juutalainen? Osoittiko tähti-rabbi Daniel kaldealaisille tähtientähystäjille taivaan tähdistöistä heidän auringonjumalanpojan vai Israelin Lunastajan, tähdistöjen Luojan Pojan (Daniel 2:47-48)?

Kenen syntymäjuhlaa enkelitkin mahtavat valmistella ja harjoitella kiireissään nyt taivaassa: joulua (Tammus) vai lehtimajanjuhlaa (Jeshua)? Entäpä 1000-vuotinen valtakunta, Sakarja 14? Kokonainen vuosituhat joulun viettoa "joulun Herran" johdolla?

Pystyttääkö Messias silloin Jerusalemiin temppelivuorelle Isänsä huoneeseen maailman suurimman joulukuusen vai lehtimajan? Sakarjan kirjanko mukaan kaikki joulun vietosta kieltäytyvät kansakunnat eivät saa sadetta?

Vai viettääkö silloin koko maailma Jerusalemin valtaistuimelle istuneen Daavidin Pojan, Sapatin Herran, johdolla 1000 vuotta "seitsemättä päivää" eli Herran sapattia, uudenkuun juhlaa ja lehtimajanjuhlaa (Jes. 2, Jes. 66, Sakarja 14) jotta kaikkien Herran juhlien messiaaninen merkitys syvenisi lopullisesti koko maailmalle? Sakarja taisi sittenkin profetoida aivan jostain muusta kuin joulusta tai pääsiäisestä (Ishtar) noina tulevina kultaisina messiaanisina vuosisatoina.

Entäpä "hoosianna"? Onko se kristittyjen riemuhuuto kuusen juurella vai Israelin karkoitettujen avunhuuto lehtimajan alla kaukana kotimaasta ja ruumiin lunastuksesta ylösnousemuksessa?

Miten voi olla mahdollista että kristikunnan kaksi suurinta juhlaa ei löydy Raamatun juhla-luvusta 3. Moos. 23 vaan "Mielipiteiden Kirjasta" josta julkaistaan asioiden alituisen tarkistamisen ja korjaamisen takia jatkuvasti uusia painoksia?

Mitenhän opukselle on loppujen lopuksi käymässä näinä aikoina kun tieto ja ymmärrys lisääntyy (Daniel 12)...

Niin, miten voi olla ettei "juhlista jalointa" löydy Raamatusta? Onko kyseessä suuri vääryys tai kenties inhimillinen erehdys, käännösvirhe tai väärät tulkinnat? Ymmärretiinkö Sakarjakin väärin? Vai onko 3. Moos. 23 ja kaikkialla Raamatussa kyse sittenkin nimenomaan Herran juhlista, ei juutalaisten eikä kenenkään muiden ihmisten juhlista, kuten itse taivaan ja maan Herra sanoo jo heti Suuren Juhla-luvun alussa?

Ottaakseen niin kultaisen vasikan palvontaan sortuneiden israelilaisten kuin muidenkin kultaisen vasikan palvontaan sortuneiden ihmisten turhat luulot pois kaikkialla ja kaikkina aikoina. Myös tänään.

Jeesusta (Jeshua) ei voi erottaa Herran juhlista sillä Hän on yhtäkuin Herran juhlat Hänen syntymästä kuolemaan ja aina taivaaseenastumistaan ja toista tulemustaan myöten! Nämä ovat todistettavissa raamatullisesti, historiallisesti ja jopa tähtitieteellisesti. Kuten on Sanassa säädetty niin jokainen asia on näytettävä toteen kahden tai kolmen todistajan nojalla. Kuten sanottua olemme Danielin Perinnössä erikoistuneet kolmanteen todistajaan unohtamatta ensimmäistä ja toista.

Summa summarum: kaikki Messiaan tunnusmerkit löytyvät Herran juhlista. Juhlikaamme siis Sapatin Herraa Hänen kaikkina sapatteina - niin viikko kuin juhla-sapatteina nääs!

Joten mitäpä me korvausteologialla, kalpenevilla ja kuolevilla valkokalkituilla pakanajuhlilla teemme? Adonai tulee ne jokatapauksessa lopettamaan viimeistään 1000-vuotisessa valtakunnassa.

Palataksemme vielä tekstimme otsikkoon,

Joulukin kalpenee kun Herran juhlat valkenee!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ainoastaan asialliset kommentit hyväksytään. Noudatathan ystävällisiä tapoja. Jos kirjoitat anonyyminä niin jonkinlaisen nimen merkitseminen kommenttiin olisi suotavaa jotta erottuu muista anonyymeistä. Kiitos!